Ráno sme to nijak nehrotili a objednali si raňajky na ôsmu. Nakoniec, dnes nás predsa čakala krátka etapa na Krk, kde sme plánovali zakotviť. Takže po včerajších 514 kilometroch nás dnes nejakých 250 km nemohlo nijak rozhádzať. Po kráľovských raňajkách sme nahádzali veci do auta a okolo deviatej vyrazili. Na najbližšej benzínke som natankoval a kúpil slovinské diaľničné známky. Na auto i motorku. S platnosťou jeden týždeň. Cena 50 euro ma trošku prekvapila, ale nijak som to v tom zmätku neriešil. Jasné mi to začalo byť až po nalepení známky na rám motorky. HALB JAHR VIGNETTE kričalo na mňa. Pani mi predala pol ročnú diaľničnú známku a ani sa neobťažovala, upozorniť ma na to. Na to, že som sa chystal na Slovinsku po diaľnici maximálne obísť Ljubljanu (cca 50km) to bol dosť veľkorysí nákup. Super, tak už viem kam budem chodiť jazdiť cez víkendy do konca sezóny. Serpentíny na Ještěd vymením za slovinské diaľnice.
Super kauf nás skôr rozosmial než rozladil. Slnko už opäť hrialo a mňa čakal, kúsok za Klagenfurtom, na Rakúsko-slovinskej hranici, Loiblpass. Dlhé a rýchle zákruty sa začali uťahovať do vracákov, ktoré sa ako dlhokánsky had vinuli až do výšky 1367 m/m. Motorka sa preklápala v rýchlom slede zákrut zo strany na stranu, pôžitok z jazdy len občas kazili autá, ktoré sa mi neustále plietli do cesty. Na vrchole priesmyku som neodolal, otočil to späť na Klagenfurt a dal si rakůsku stranu ešte raz. Maci v protismere chápavo kývala hlavou. Ďalej už nasledoval zostup do Slovinska (hranice boli hneď za tunelom ktorým LOIBLPASS končil) a diaľničný obchvat Ljubjany, ktorý som si patrične vychutnával. Za tie prachy... Na najbližšom zjazde za Ljubljanou som opäť zišiel z diaľnice a pokračoval po okreske. Na mape bola označená zelenou farbou s poznámkou: „Landschaftlich schöne Strecke“. Mapa mala pravdu a ja som burácal po ceste plnej rýchlych zákrut v nádhernej prírode. Na slovinsko-chorvatských hraniciach nie je podľa očakávania žiadna fronta. Tadiaľto k moru cestujú len blázni. A my. Máme dobrý čas a tak dávame s Maci na benzínke poradu. Podľa predpovede počasia, ktoré sme si našli tak mesiac pred odchodom má byť na Krku oblačno s dažďom, avšak „trošku“ nižšie má byť celý čas slnečno. Nie sme si istý tým trošku nižšie a tak sa dohodneme, že na Krk prdíme a stretneme sa až za Rijekou, aby sme sa dohodli, čo presne „troška nižšie“ znamená. Za Rijekou (na dialničnom emergency parkovišti) daváme hlavy do kopy aby sme vymysleli... že pôjdeme, až kým sa nám nebude niečo páčiť. Boli 2 hodiny po obede a my sme mali kopec času. A tak sme vyrazili. Skôr než Maci stačila zaradiť trojku (a ja dvojku), stáli sme v kolóne.

Žádné komentáře:
Okomentovat